تشک مموری فوم چیست؟


تشک مموری فوم لایه ای از مموری فوم را با فنرها یا فوم نگهدارنده ترکیب می کند. مموری فوم از گرمای بدن شما برای نرم شدن و فرم دادن به شکل شما استفاده می کند. این پشتیبانی و راحتی قابل توجهی را فراهم می کند. پس از برداشتن فشار، مموری فوم بسیار آهسته به عقب برمی‌گردد و به مرور زمان شکل بدن و وضعیت خواب بهینه شما را به خاطر می‌آورد، از این رو «حافظه» نامیده می‌شود.

فوم حافظه، همچنین به عنوان فوم ویسکو الاستیک شناخته می شود، اولین بار توسط ناسا در اواسط دهه 1960 طراحی شد. فوم حافظه ساخته شده از پلی اورتان، برای مقابله با فشار شدید فضانوردان در هنگام خروج و ورود به جو زمین ساخته شده است. پتانسیل استفاده از مموری فوم در محصولات دیگر به زودی کشف شد و اکنون در تشک ها، بالش ها و رویه های تشک استفاده می شود.

تشک های مموری فوم به دلیل مزایایی که ارائه می دهند، یک انتخاب محبوب برای مشتریان ما هستند. در ادامه بخوانید تا بدانید تشک مموری فوم چگونه می تواند به خواب راحت شبانه شما کمک کند.

با دست روی مموری فوم که به طور موقت به شکل خود در آمده است شناور شوید
تشک مموری فوم به بدن شما منحرف می شود تا سطح بالایی از پشتیبانی و راحتی را ارائه دهد
پرش به بخش
برای آشنایی بیشتر با تشک های مموری فوم به ادامه مطلب مراجعه کنید:

مزایای تشک مموری فوم چیست؟
آیا تشک مموری فوم گرم می شود؟
چگونه تشک مموری فوم خود را نرم تر کنیم؟
آیا تشک مموری فوم بو می دهد؟
چگونه می توانم روی تشک مموری فوم بخوابم؟
دوام تشک مموری فوم چقدر است؟
قیمت تشک مموری فوم چقدر است؟
تشک های مموری فوم: پرفروش ترین ها


مزایای تشک مموری فوم چیست؟


تشک های مموری فوم دارای طیف وسیعی از مزایایی هستند که آنها را از تشک های دیگر متمایز می کند. تشک های مموری فوم، از کاهش فشار گرفته تا پشتیبانی شخصی، به گونه ای طراحی شده اند که نهایت راحتی و مراقبت از شما را هنگام خواب فراهم کنند.

1. پشتیبانی و راحتی بهینه
فوم مموری به شکل بدن شما برای تراز بهینه ستون فقرات و حمایت هدفمند منطبق می شود. این سطح بالای راحتی شخصی باعث می شود تشک احساس کند که فقط برای شما ساخته شده است!

2. تسکین نقطه فشار
تشک مموری فوم وزن بدن شما را به طور مساوی توزیع می کند تا فشار وارده بر سنگین ترین قسمت های بدن شما کاهش یابد. این به تسکین دردها و بهبود گردش خون سالم در طول شب کمک می کند.

3. انتقال حرکت را کاهش می دهد
فوم حافظه به بدن شما منحرف می شود و یک منطقه خواب شخصی ایجاد می کند. این به شما کمک می‌کند تا احساس نکنید که شریک زندگی‌تان در حال چرخش و چرخش است - بنابراین تشک مموری فوم گزینه خوبی است اگر اغلب در طول شب با این کار از خواب بیدار می‌شوید.

4. مقاوم در برابر کنه گرد و غبار
تشک مموری فوم دارای ساختار ویسکوالاستیک است که توسط کنه های گرد و غبار قابل نفوذ نیست. این می تواند به طور چشمگیری علائم آلرژیک را کاهش دهد و خواب شبانه تمیزتر و سالم تری را فراهم کند.

آیا تشک مموری فوم گرم می شود؟


هنگامی که تشک های مموری فوم برای اولین بار اختراع شدند، فناوری تنظیم دما در دسترس نبود. این بدان معناست که تشک های مموری فوم گرمای زیادی را در طول شب به دام می اندازند.

در طول سال ها، این تشک ها از نظر میزان گرما از خود پیشرفت کرده اند. اکثر تشک های مموری فوم اکنون دارای فناوری هستند که به کنترل دما در طول شب کمک می کند.

با این حال، عواملی مانند دمای اتاق، ضخامت لحاف، سن و دارو نیز می توانند بر احساس گرما در رختخواب تأثیر بگذارند. در نظر گرفتن این عوامل قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تشک مموری فوم برای شما مناسب است مفید است.
چگونه تشک مموری فوم خود را نرم تر کنیم؟
در مقایسه با تشک قدیمی خود، بسیار رایج است که احساس کنید تشک جدید شما کمی سفت تر از آنچه می خواهید به نظر می رسد. این به این دلیل است که تشک قدیمی شما احتمالاً کمی از بهترین حالت خود گذشته است و سطح حمایتی که شما نیاز دارید را به درستی ارائه نمی‌دهد.

وقتی برای اولین بار تشک مموری فوم جدید خود را دریافت کردید، به آن زمان بدهید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا بدن شما به سطح بهبودیافته حمایت عادت کند. علاوه بر این، زمانی که در سال‌های آینده روی آن می‌خوابید، طبیعی است که تشک شما در مقایسه با زمانی که برای اولین بار آن را دریافت کردید، کمی نرم‌تر شود.

با این حال، اگر هنوز کمی سفت به نظر می رسد، می توانید تشک خود را با رویه تشک نرم کنید. رویه های تشک که در طیف وسیعی از درجه بندی ها و عمق های سفتی موجود هستند، می توانند کمی راحتی بیشتری را ایجاد کنند و به نرمی تشک شما کمک کنند. البته برعکس آن نیز صادق است - اگر احساس می کنید به حمایت کمی بیشتر نیاز دارید، می توانید رویه تشک سفت تری تهیه کنید.


آیا تشک مموری فوم بو می دهد؟


در تشک آنلاین، ما اهمیت زیادی برای اطمینان از ایمن بودن همه تشک هایمان قائل هستیم. به همین دلیل است که ما اطمینان می‌دهیم تشک‌های مموری فوم ما دارای یک ضد حریق هستند و در مورد استاندارد BS7177: 2008 برای مصارف خانگی به‌عنوان «خطر کم» تأیید شده‌اند.

استفاده از این ضد حریق به این معنی است که تشک مموری فوم شما ممکن است در هنگام تحویل اولین بوی کمی داشته باشد، به خصوص برای تشک های بسته بندی شده با خلاء. برای کاهش هر گونه بو، تشک خود را در یک اتاق با تهویه مناسب بگذارید و پنجره های خود را به مدت 24 تا 48 ساعت باز کنید.


چگونه می توانم روی تشک مموری فوم بخوابم؟


تشک مموری فوم می‌تواند برای همه حالت‌های خواب مناسب باشد، چه به پشت بخوابید، چه به پهلو یا جلو. با این حال، مهم است که سطح سفتی صحیح را برای وضعیت خواب خود انتخاب کنید. بهترین رتبه بندی استحکام برای شما به بسیاری از عوامل دیگر نیز بستگی دارد، از جمله وزن و ترجیحات راحتی شما.

در اینجا مزایای اصلی تشک های مموری فوم برای هر موقعیت خواب آورده شده است:

پشت خوابان
مموری فوم با ستون فقرات شما مطابقت دارد تا از کمر بسیار خوبی پشتیبانی کند.
تخت خواب های جانبی
مموری فوم وزن بدن را از باسن و شانه‌های شما جدا می‌کند و در عین حال از کمر شما حمایت می‌کند تا ستون فقرات شما در یک راستا سالم بماند.
تخت خواب های جلو
مموری فوم به حمایت از انحنای طبیعی در پشت کمک می کند تا فشار روی کمر شما کاهش یابد.

دوام تشک مموری فوم چقدر است؟
طول عمر تشک مموری فوم بسته به کیفیت مموری فوم استفاده شده و میزان مراقبت از تشک خود می تواند متفاوت باشد. وقتی صحبت از پشتیبانی و دوام به میان می آید، تشک مموری فوم می تواند عمر هفت ساله پیشنهادی فدراسیون ملی تخت را دوام بیاورد.

با این حال، توصیه می کنیم تشک مموری فوم خود را هر هفت سال یک بار به دلایل بهداشتی تجدید کنید. در حالی که کنه های گرد و غبار نمی توانند به ساختار تشک مموری فوم نفوذ کنند، در طی یک دوره هفت ساله، روی سطح تشک شما تجمع می یابند. هر هفت سال یکبار تشک خود را تجدید کنید، محیط خواب شما را تمیز، شاداب و بهداشتی نگه می دارد.

برای کمک به افزایش عمر تشک خود و جلوگیری از گرد و غبار، توصیه می کنیم از محافظ تشک استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه تشک خود را برای مدت طولانی تری در شرایط عالی نگه دارید، به صفحه مشاوره ما نگاهی بیندازید: چگونه می توانم تشک خود را تمیز کنم؟


قیمت تشک مموری فوم چقدر است؟
تشک های مموری فوم به دلیل فناوری به کار رفته در فرآیند تولید معمولاً قیمت کمی بالاتر از سایر تشک ها دارند. با این حال، این بدان معنا نیست که تشک مموری فوم از بودجه شما خارج است. در سال های اخیر، هزینه این تشک ها کاهش یافته است و اکنون گزینه بسیار مقرون به صرفه تری هستند.


© 2024 ;کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت تام طب التیام برتر محفوظ می باشد. طراحی ، توسعه و راه اندازی توسط : OFOGHIT